piątek, 22 listopada 2013

Artystyczne teledyski

Po obejrzeniu nowego MV 2NE1 zdecydowałam się na ten post,już kilka miesięcy temu zastanawiałam się nad taka notatką,ale nie byłam zdecydowana. Cóż dziś już jestem.

screen z ROSE lee hi 

Music Videa czyli główny powód istnienia vevo czy samego youtube,serwowane gdzie się tylko da zarówno w telewizji,galeriach handlowych itd. Teoretycznie są tłem dla utworu muzycznego,ale zazwyczaj działa to odwrotnie przez teledysk promuje się nowe twarze (modelek,aktorów) jak i również marki i konkretne produkty jak perfumy itd.Idea została nie co rozszerzona,przez co większą uwagę zwraca się na uzyskanie sponsora danej marki niż na treść i wykonanie takiego klipu przez co tak wiele traci. Mimo tego, są klipy w które choć wyłożono dużą sumę to się opłaciło, maja swoja historię do opowiedzenia, zarówno ich forma jak i treść są niezwykłe. Zaprezentuję wam tu kilka z nich:

LEE HI - ROSE


Jego forma jest wręcz nad treścią, jest niesamowity pod względem wizualnym myślę,że nie mógłby byś lepszy. Historia trudnej miłości gdzie to dziewczyna stwierdza,że tak jak róża może ranić i choć z zewnątrz wygląda pięknie takie nie jest jej wnętrze,wiec mimo swoich odczuć dla dobra ukochanego odrzuca go. Porównanie tego stanu do wojny,gdzie 'żołnierze' (ukochany) poszukują źródła problemu splamieni krwią czyli bólem gdy nie znaleziono odpowiedzi,zostając z 'nieodwzajemnioną miłością'.
Porównywania i metafory tu zastosowane były nieoczekiwane,tego naprawdę nie znajduje się od tak serwując po YT,ogromnie mnie to zaskoczyło szczególnie,że wokalistka ma bodajże 18 ,a wtedy jeszcze 17 lat.





2NE1 - MISSING YOU


Najnowsze MV girlsbandu 2NE1 po którym nie spodziewałam się niczego szczególnego ,wiedziałam tylko tyle,że piosenka będzie balladą,ale ten fakt nie generuje świetnego klipu. Zarówno utwór jak i teledysk świetnie się dopełniają. Oczywiście jak to już w YG pod względem wizualnym jest wiele do zaoferowania widzowi. Przedstawiona treść jest naprawdę łatwo przyswajalna i prosta,czasem to najlepsze wyjście.Początkowo nie zamierzałam dodawać tutaj mojej interpretacji,ale po zastanowieniu stwierdziłam,że w sumie mogę to zrobić.Teledysk jest złożony z jednej strony mamy porzucone nie co rozżalone dziewczyny które poprzez swój strój/makijaż /pozy pokazują swoją postawę wobec tej sytuacji. Myślę,że aranżacja ich wizerunku osiągnęła tu wręcz perfekcyjny stan,za to kocham YG które bardzo dba o takie szczegóły. Z drugiej mężczyznę który jest osobę do której kierują te słowa,równie podminowany jak i one, krążą po nie co rozwalającym się budynku (symbolizującym ich uczucie) ,nie wiedząc o sobie nawzajem (każda ze stron myśli,że tylko ona nadal to przeżywa) nie wiedząc co z tym zrobić(momenty jakby czas stanął w miejscu) . Palące się pióra, rozwiewane kwiaty symbolizują kończące 'wypalające' porzucone uczucie.Nie co zaskakującym punktem jest też roznegliżowana scena CL ,co na pewno wzbudziło różne odczucia w społeczeństwie koreańskim, był to nie mały szok,jak dla mnie można było się bez niej obyć,ale również mi nie 'przeszkadza'. Zobaczcie sami ;]















GREYSON CHANCE - SUNSCHINE&CITY LIGHTS 


Teraz MV trochę z innej bajki,byłam naprawdę mile zaskoczona widząc tak prosty w swojej formie zarazem pięknie wykonany teledysk. Zobrazowanie pierwszej 'nietykalnej' miłości poprzez proste obrazy, bez absurdów i wyłożonych niepotrzebnie pieniędzy w każdym ujęciu.


RIHANNA - DIAMONDS


To było kompletne zaskoczenie zobaczyć coś nie tak oczywistego od Riri, teledysk jest swoista esencją całego konceptu i jednocześnie jego wizualizacją. Nie zabrakło tu pięknych widoków jak zorza polarna  czy gry świateł. Wysoko budżetówka tu się opłaciła,przynosząc nie tylo zyski,ale sporo nowych fanów.




LIM JEONG HEE - WOULD NEVER BE REAL 
Określony mianem koreańskiej incepcji, z udziałem wokalisty z 2AM: Jo Kwona mam wrażenie,że jest nie doceniony. Znalazłam go przez przypadek i nie mogłam uwierzyć,że nigdy wcześniej nigdzie nie słyszałam o LIM. Sama piosenka jest niezwykła, głos wokalistki wypełniony skrajnie dramatycznymi emocjami, dobra oprawa muzyczna i do tego te właśnie MV. Niezwykłe, tłumaczenie daje wiele do zrozumienia,bo z początku można się trochę pogubić szczególnie,że nie bez powodu jest porównywany do Oscarowej "Incepcji"



Na dzisiaj tyle artystycznej oprawy muzycznej, która przypadła wam do gustu? Czy macie swoich ulubieńców w tej kwestii,piszcie w komentarzach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz