poniedziałek, 28 stycznia 2013

Kiedy deszcz przyćmiewa blaski słońca - muzyka w ciężkich chwilach

Nie zawsze mamy z górki,a wręcz odwrotnie, nie zawsze mamy w danej chwili siłę by wstać i działać, w takich dniach kiedy 'deszcz przyćmiewa słońce' dobrze posiadać playliste która podniesie cię na duchu:

1. WILLOW SMITH - I AM ME

Stwórz siebie, przerób siebie
Odnów się
Bądź sobą, rób to co robisz
Trzymaj głowę wysoko, wszystko jest w porządku
Jesteś sobą, ja jestem sobą, żyjmy w zgodzie
Współistniejmy ze sobą, kochajmy się wzajemnie
Bądź sobą
Musisz być sobą, być rzeczywistym, być szczerym


Byłam w wielkim szoku,kiedy usłyszałam ta piosenkę ,zarówno pod względem wokalnym jak i tym co poprzez nią przekazuje Willow. Ta zaledwie 12 letnia jeszcze dziewczynka głosi o tym co jest najważniejsze (obecnie ma 13 lat,ale gdy wypuszczono piosenkę miała 12),  aby być sobą. W bieżących czasach, jest to dużym problemem szczególnie młodzi ludzie,coraz częściej dzieci pod wpływem społeczeństwa i ich najbliższego otoczenia udają kogoś kim nie są,bo boją się,że nie zostaną zaakceptowane. W XXI wieku rządzą desigierskie ciuchy, trzy zera na karcie kredytowej rodziców, najnowszy model Porsche , najnowsza wersja iPhona i najgorsze jak największa ilość wypijanego alkoholu wszelakie używki i inne ekcesy. Nie liczy sie kim jesteś ale co masz,lecz nie w sercu lecz na sobie i przy sobie i jak daleko możesz się posunąć by  choć na chwilę poczuć się akceptowanym.
Dlatego ta piosenka jest tak wyjątkowa,jest prawdziwa,pokazuje co jest ważne, co powinno być w XXI wieku.

2. JESSY J - WHO YOU ARE

Nie trać siebie w rozmazanych gwiazdach
Widzenie jest oszustwem, marzenie jest wiarą
W porządku jest nie być w porządku
Czasem ciężko podążać za swoim sercem
Ale łzy nie znaczą, że przegrywasz, każdy jest posiniaczony
Po prostu bądź szczery w tym, kim jesteś!
Kim jesteś


Jeden z debiutów 2012 roku,Jessie J zaskoczyła USA .Mnie osobiście,aż tak nie zafascynowała, jedynie ta piosenka jest tą do której mogę wrócić i przywrócić sobie jej przesłanie. Odnosi się do wspomnianego tu wcześniej udawania, zagubienia się kim jestem? Co ja tu robię? Jak to się stało? Uśmiecham się pozornie i udaję ,ale nie tylko przed innymi, przed sobą czego nigdy nie powinnam robić. Jednocześnie pomaga na nowo się odnaleźć we własnej skórze :)

3. SWEETBOX - EVRYTHING WANNA BE ALRIGHT
Hit lat 90, piosenka która zawładnęła naszą planetą, duża zawdzięcza symfonii Bacha - Air ,ale to szczegół. Pomaga przy nadmiarze obowiązków trzymać nas w fasonach :)

4. NATALIA IMBRUGULIA - ALL THE MAGIC


Obietnice ponownie coś znaczą, 

A przerwane sny zmierzają do końca. 
Czuję to, jakby moje życie dopiero się zaczęło. 
Stawiam pierwsze kroki, stawiam pierwsze kroki. 
Idę po raz pierwszy w stronę słońca. 

Bardzo pozytywny kawałek, gdy rozbrzmiewa w moim pokoju mam ochotę zatańczyć do jeziora łabędziego Czajkowskiego, jakby taniec był jedną formą by wyrazić co czuję gdy jej słucham, niezwykła piosenka. 

5. JEYESSLEE (PINK COVER) - TRY

Gdzie jest płomień, tam ktoś będzie sparzony
Ale to że parzy, nie oznacza że umierasz
Musisz powstać i próbować, próbować, próbować
Musisz powstać i próbować, próbować, próbować
Musisz powstać i próbować, próbować, próbować

Osobiście powiem,że o wiele bardziej lubię cover, nie przepadam za Pink ,a jeśli już to naprawdę stare piosenki ,lecz nigdy nie byłam jej wielbicielką,bardziej moja siostra obwiesiła sobie nią połowę pokoju, kolekcjonowała piosenki ,ja przyglądałam się temu z boku zastanawiając się kiedy ta mania jej przejdzie i kim następnym się 'zauroczy pod względem muzycznym". Wracając do utworu mówi o tym tytuł,że najważniejsze by próbować nawet jeśli coś idzie nie po naszej myśli, ważne jest to,żeby się nie poddawać ;]


6.LUKE BENWARD - EVRYDAY HERO

nie muszę się rozglądać 

bo wiem że ty tam jesteś 
zabieram cię ze sobą wszędzie .
Ponieważ zostawiłeś ślad na moim życiu. 
Wszystko ponieważ troszczysz się.

Jedna z pierwszych które 'odkryłam' i które podsiniły mnie na duchu. Podoba mi się w niej, że jest inna,opowiada o tym co się czuję gdy się dorasta, o tym czego brakuje, czego się pragnie i co pozostaje z nami niezależnie od wieku ;)

7.COLDPLAY - PARADISE


I śniła o raju, raju, raju

Raju, raju, raju
Raju, raju, raju
Za każdym razem, gdy zamykała oczy.

Zabawny teledysk i świetna piosenka,bo Coldplay nie może zawieść <3


8. MILEY CYRUS - THE CLIMB 


Walki z którymi się mierzę,

Szanse, które wykorzystuję
Czasami mnie dołują, ale
Nie, nie łamię się
Mogę tego nie wiedzieć
Ale to są momenty które 
Zapamiętuję najbardziej
Po prostu muszę iść
I ja,
Muszę być silna
Nie mogę odpuszczać

Ta piosenka jest jedna z tych które, myślę,ze nie zapomnę do końca życia, bardzo mi pomogła w bardzo ciężkim okresie który przechodziłam, to niezwykłe jak te kilka słów o wierze w siebie potrafi zdziałać. To taki pierwowzór TRY (PINK) jednak odnoszący się wyłącznie do naszej osoby do naszego życia decyzji, błędów,prób, szczęścia ,bycia sobą ;)


9.DEMI LOVATO - SKYSCRAPER

No dalej, podejdź i spróbuj mnie zburzyć

A ja powstanę z ziemi
Niczym drapacz chmur!
Niczym drapacz chmur!

To piosenka która stała się moim osobistym hymnem, jest jak życiowe motto którego staram się trzymać, mocno na mnie wpłynęła, niezwykłe jest to jak człowiek po ogromnych przejściach umie o nich opowiadać  umie nakłonić innych do walki, znając cenę jaka trzeba zapłacić, znając ból ,ale jednocześnie wiedząc do czego mamy dążyć i co możemy osiągnąć. Uwielbiam Demi za jej poświęcenie ;)

10. COLDPLAY - VIVA LA VIDA

Kiedyś rządziłem światem

Morza podnosiły się na jedno moje słowo. 
Teraz rankami śpię samotnie,
zamiatam ulice, które kiedyś były moje.

Czyli rewolucji francuskiej ciag dalszy, nic dodać nic ująć ;)

11.ANITA LIPNICKA - WSZYSTKO SIĘ MOŻE ZDARZYĆ

Niesamowita polska piosenka która,przypomina mi bardzo ważna osobę i niezwykłe chwile z nią związane, Wielkanoc i minione wakacje ;)

12.ARTUR ROJEK - CISZA I WIATR

Oddech weź, już najgorsze jest za Tobą
w końcu gdzieś, będzie lepiej, daję słowo 

nie bój się, uwierz w siebie, masz już wszystko 
poczuj więc , że przed Tobą cała przyszłość 

przecież wiesz 

Na ten utwór natknęłam się w disnejowskim filmie "Rodzina Robinsonów", mało znana piękna polska piosenka ;]

13.THE RECORDER CLUB - STAY CLEAR


Jedyna pozytywna piosenka z filmu o którym wspominałam juz na blogu TUTAJ

14. EPIK HIGH - OVER

 Po prostu idż i smakuj gwiazd
One stale rosną, więc podnieść poprzeczkę
Żyjesz życiem od 'A' do 'Z'
Po jednej jego kropli masz fontannę do przejęcia

I tym miłym akcentem zakańczam post . Miłego słuchania ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz