poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Stylowa pułapka - uzależnienie od tatuaży

Niewinna pamiątka, trend, a może uzależnienie, jak to odróżnić ? Zabawa w tatuowanie /ozdabianie własnego ciała nie jest nowością, od dawna szczególnie znane osoby promują swój wizerunek wraz z tatuażami. Nie jest to dyskwalifikowane przez społeczeństwo, wręcz przeciwnie zyskuje aplauz na wstępie. Po własnych przemyśleniach uznałam,ze najlepszym pomysłem będzie ta oto notatka, na podstawie przeróżnych osób ze znanego świata i rożnych kultur:

 Podział

Są ludzie którzy dekorują się nie tylko jako,że kucyk na ramieniu wygląda ładnie,ale też dlatego ,że ten malunek ma dla nich osobiste znaczenie kilka osób które podzieliły się takimi oto przemyśleniami:


Napisy na nadgarstkach "Stay Strong" wytatuowała sobie Demi Lovato po leczeniu i wyjawieniu światu swojej choroby ,jak to sama powiedziała,chciała pokryć swoje blizny po cięciu  jednocześnie to słowa które dodają jej siły w codziennych zmaganiach. Pocałunek znajdujący się na wewnętrznej stronie lewego nadgarstka to prawdopodobnie promocja kampanii w której wzięła udział Sober is Sexy ,identyczne ozdoby mają jej przyjaciółki. Demi ma wiele tatuaży są to głównie napisy takie jak : "Faith" - wiara, "You Make me Beautifull" - Sprawiasz,że czuję się piękna, "Peace"- pokój, "Rock'Roll" , Let Go& Let God oraz piórko za lewym uchem i krzyżyk z boku prawej dłoni. Myślę że w przypadku Demi tatuaże pomagają jej w chorobie i dodają siły.


Napisy na wewnętrznych stronach nadgarstków lidera G-Dragona to włoskie cytaty .Zaczynając od lewej strony vita dolce czyli odwrotność znanego 'dolce vita' oznaczającego słodkie życie oraz 'moderato' czyli umiarkowany (w języku muzycznym - umiarkowane tempo utworu) 


Pierwszy tatuaż lidera GD "To fast to live to young to die" czyli Za szybki by żyć,za młody by umrzeć. Jest to przestroga na podstawie życia Jamesa Deana. 

Miley Cyrus jest jedną z rekordzistek mających najróżniejsze znaczki, kształty na swoim ciele ten oto powyższy łapacz snów ma za zadanie chronić ją i jej bliskich przed złem przyznam ,ze to ciekawa idea, wykonanie też jest jak na moje oko ładne. 


Napis "Just Breathe" - Po prostu oddychaj ,pod prawa piersią ma czcić pamięć małej dziewczynki chorej na mukowiscydozę którą poznała, dzięki niej zaczęła cenić tak proste rzeczy jak oddech


W koreańskim mało która znana dziewczęca twarz decyduje się na tatuaż Hyuna z 4MINUTE podjęła się cytatu na swoich plecach podkreślając jak ważna jest dla niej jej mama słowami " My mother is the heart what keep me alive " - Moja mama jest moim sercem co czyni mnie żywą. 

Również Bora z girlsbandu SISTAR zdecydowała się na tatuaż ,nie znam jego znaczenia. 

Religijne wyznania:

Krzyż Tayanga z BIG BANG 


Jeden z tatuaży Ushera 

Rekordziści i inne rarytasy na fanów:

1 miejsce dla Miley cyrus & One Direction
Zarówno Miley ma mają wiele tatuaży część ma większe przesłanie inne przynajmniej nie są wyjawione na światło dzienne oto kilka z nich + zdjęcia kilku tatuaży 2 członków OD :

ponoć hinduskie oko

znak równości dla wszystkich orientacji

czaszka identyczną ma jej narzeczony Liam







W obu przypadkach odnoszę wrażenie,ze to juz nie tylko chodzi o przesłanie, ilość przytłacza, wiem ,ze w świetle prawa są pełnoletni lecz nadal nie wiem czy są świadomi tego,że to z nimi zostanie na zawsze. 

2 miejsce zajmuje Justin Bieber ,pierwszymi inspiracjami była wiara,ale teraz przyjmuje on różne znaki zarówno hinduskie jak i nie tylko do swoich przekonań. Mm podobne zdanie jak pisałam powyżej.




3 miejsce zajmuje japoński wokalista Miyavi :


Na plecach widnieje tekst z biblii buddyjskiej sutre serca , na klatce piersiowej ma duży napis - un do  -w wolnym tłumaczeniu rozpinaj (nie wnikam). Na lewym ramieniu ma wytatuowane pierwsze słowa Buddy : "Tenjo Tenka Yuuiga Dokuson" Jestem jeden i jedyny w niebiosach i na Ziemi. Na lewej dłoni ma natomiast napis "Due Le Quartz" - dawna nazwa zespołu którego był członkiem. Na kostkach u dłoni ma MYV oraz liczbę 382 - oba symbolizują Miyaviego. Na lewej dłoni ma liczbę 9 .Na brzuchu widnieje napis "Don't hestistate&go" - Nie wahaj się i idż. A na prawym ramieniu napis "Don't hug anybody just me, don't love anybody just me" - Nie przytulaj nikogo innego tylko mnie, nie kochaj innych tylko mnie. Jak dla mnie część jest ewidentnie czymś więcej biorąc pod uwagę jego głęboką wiarę,lecz inne mam wrażenie,że zrobił je pod wpływem chwili ,mocno wkręcił się w ozdabianie ciała.

4 miejsce zajmuje G-Dragon :


Na prawym ramieniu widnieje 8  z kul z anime Dragon Ball liczba osiem ma dla niego szczególne znaczenie 08.08 1988, na wewnętrznej stronie nadgarstka mamy znaną grafikę Keitha Haringa. Dwa następne tatuaże są najnowszymi napis "Forever young" - wiecznie młody oraz "Mind Control" - pranie mózgu. Początkowe tatuaże lidera pasowały do siebie pod względem formy jak i przesłania,obecne nie cieszą sie uznaniem wśród fanów, częstokroć i ja odnoszę wrażenia,że najzwyczajniej się uzależnił, ale to jego ciało i robi co chce. 



5 miejsce dla Amy Winehouse której nie ma już wśród nas [*] :



Pani w czerwonej bluzce jest babcią Amy która była dla niej bardzo ważna ,zmarła w 2006 . Dwa serca symbolizuję odwzajemnioną miłość. Kilka tatuaży ze starej szkoły dziewczyn pin'up mają oznaczać interesy z lat 50 i 60. Kieszeń symbolizuje jej byłego męża po pewnym czasie usunęła go podając się w tym celu 20 zabiegom. Podkowa jest symbolem miłości do ojca. Ptaszek z napisem "Nigdy nie podcinaj moich skrzydeł".  Piorun symbolizował jej osobowość. Znaczenia pozostałych nie udało mi się odnaleźć. Podobnie jak w przypadku Demi tatuaże miały swoje podwójne znaczenie które pomagało Amy uporać się z różnymi wydarzeniami. 

Wnioski
Myślę,że jeszcze nie raz będę rozważać ten temat, przedstawiłam tu kilka osób z pewnością ew przyszłości przedstawię więcej osobistości i ich ozdób . Myślę,ze tatuowanie to nic złego ,możemy wymyślić cokolwiek ważną datę, symbol osoby która jest dla nas ważna, cokolwiek od tak.wielokrotnie sama myślałam o tym co sama bym chciała dalej jest to temat otwarty ostatnim pomysłem jest napis skyscraper na palcu środkowym. Jednak każdy pewien wiedzieć z czym to się wiąże, nie tylko bólem .  Pamiętajmy,że we wszystkim trzeba znać umiar. Trzeba znać granice wszystkiego. A jakie jest wasze zdanie?

Materiały:
znaczenie tatuaży Amy
http://mileyraycyrus.pl/?page_id=889
http://www.miyavi.fora.pl/galeria,40/miyavi,3.html
http://bigbangpl.wordpress.com/2010/09/24/tatuaze-g-dragona-info/
http://demiweb.pl/?page_id=1295



4 komentarze:

  1. Hyuna jest z 4Minute, a nie z zespołu KARA. Pozdrawiam (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki zazwrócenie na to uwagi, to głupia pomyłka ,korzystałam z wielu stron przy pisaniu tego posta przy zdjęciu bylo napisane ,że hyna jest w Karze ,dlatego taka info tu zamieściłam. Z czasem poznałam,że tak powiem Hyunę,ale nie pamiętalam,że wspomniałam o niej tutaj hehe .Już to poprawiłam ;]

      Usuń
  2. Tatuaż Hyuny to "My mom is the heart THAT keeps me alive" czyli "Moja mama jest sercem, które trzyma mnie przy życiu"

    OdpowiedzUsuń
  3. Justin ma tatuaże o głębszym znaczeniu ( np. Indianin na plecach jest symbolem drużyny hokojewej której mecze oglądał razem z dziadkiem. Zrobił go po jego śmierci)

    OdpowiedzUsuń